Het werkboek van Juf Kimm

Het werkboek dat reken-, taal- en spellingsdoelen herhaald voor leerlingen van groep 5 t/m 8. Dit werkboek bevat allerlei werkbladen bijpassend bij leerdoelen. Haal een werkblad eruit dat bij je les aansluit of laat in het gehele werkboek werken.

- Werkbladen bijpassend bij de posters van Juf Kimm

- Een verfrissende lay-out, vrolijke teksten en leuke afbeeldingen
houden de werkbladen interessant voor leerlingen

- Bij de inhoudsopgave kan de leerling zelf monitoren hoe hij/zij het
werkblad heeft gemaakt

- Bij de planner kan de leerling met de leerkracht/ouders leren plannen en invullen hoe iets gaat  

van €24,95 naar €19,95!

Inclusief antwoordenboek (digitaal, pdf) en resultatenmonitor (digitaal, excel)

Het werkboek is te gebruiken in groep 5 tot en met 8. Voor groep 5 zal het een uitdagender werkboek zijn, waarbij sterke leerlingen met het posterboekje* zelfstandig aan de slag kunnen. Voor groep 8 zal het een meer herhalend werkboek zijn, waar de leerlingen die behoefte hebben aan herhaling, baat bij hebben.  


Hoe werkt de planner?

Kolom 1: Te doen? Bij deze kolom kan de leerling aanvinken welke bladzijdes gemaakt moeten worden.

Kolom 2: Wanneer gemaakt? Hierin kan de leerling invullen wanneer het werkblad is afgerond.

Kolom 3: Onderwerp. Hierin staan alle werkbladen van het vak onder elkaar geschreven.

Kolom 4: Herhaling of beheersing? Als een leerling het werkblad af heeft, kan de leerling dit nakijken. Vervolgens kan de leerling zelf of met hulp bepalen of de lesstof herhaling nodig heeft of dat de leerling de lesstof beheerst. Hierdoor leert de leerling reflecteren op zijn/haar eigen kunnen. 

Kolom 5: Aanvullingen. Hier kan van alles ingevuld worden. Aantekeningen, deadline voor het werkblad, tips van de leerkracht/ouders of een mooi compliment voor de leerling. 

Onderdelen die ik herhaal
Hieronder wordt genoteerd welke lesstof herhaling nodig heeft. Dit is een duidelijk schema voor leerling/leerkracht/ouders, aangezien hier kort en duidelijk genoteerd staat welke hulp de leerling nodig heeft.

Onderdelen die ik beheers
Hieronder wordt genoteerd welke lesstof beheerst wordt. Dit is een duidelijk schema voor leerling/leerkracht/ouders, aangezien hier kort en duidelijk genoteerd staat wat de leerling beheerst.



Het leerdoelenwerkboek is gemaakt door een leerkracht om leerlingen te ondersteunen bij het leren van de veel voorkomende leerdoelen binnen rekenen, taal en spelling. Het leerdoelenwerkboek helpt leerlingen bij het leren van de veel voorkomende rekendoelen, taaldoelen en spellingsdoelen. Met dit werkboek kan gedifferentieerd worden. Leerlingen kunnen starten in het werkboek dat aansluit bij waar zij gebleven zijn met de leerdoelen.

Het leerdoelenwerkboek leert leerlingen zelfstandig een probleem oplossen, bevordert het zelfstandig werken en het zelfvertrouwen van leerlingen en verzorgt de herhaalde instructie nadat een leerdoel is uitgelegd door leerkracht/ouders/verzorgers.

Dit leerdoelenwerkboek is dus géén vervanging voor uitleg, maar ondersteunt leerlingen bij het leren.